Connect with us

Dersim News, Dersim Haber, Dersim, Tunceli Haber, Dersim Haber Sitesi, Dersim Haberleri, Tunceli Haberleri,Dersim 38, Kırmancki, Zazaca, Dersimce, Alevi Haberleri, Pülümür, Hozat, Ovacık, Mazgirt, Nazımiye, Çemişgezek, Haber,Alevi Haber, Alevi Haberleri,

WSJ: Türkiye’deki Aleviler Korkuyor

Alevilik

WSJ: Türkiye’deki Aleviler Korkuyor

Paylaş

Wall Street Journal, Suriye krizinin dünya gündeminin başlıca maddesini oluşturduğu bu dönemde Türkiye’deki Alevilerin derin kaygılarını yansıttığı geniş haberinde Alevilerin, hükümetin Suriye politikasından “rahatsız” olduklarını, “kapı komşudaki mezhebi ihtilafın, Türkiye’de benzer fay hatlarını açması”ndan korktuklarını yazdı.

Suriye krizinin dünya gündeminin başlıca maddesini oluşturduğu bu dönemde Türkiye’deki Alevilerin artan kaygıları, ABD’li basının dikkatini çekti. Wall Street Journal gazetesi, “Türkiye’deki Alevilerin Suriye’deki mezhebi ihtilafın bulaşmasından korktukları” yorumunu yaptı.

[polldaddy poll=6126524]

ABD’nin çok satan gazetesi Wall Street Journal, Suriye’deki şiddetli çatışmalar sürerken ve Esad Yönetiminin komşu ülkelerden daha çok yabancılaşırken, Türkiye’deki Alevilerin artan kaygılarına vurgu yaptığı Antakya kaynaklı haberinde, çoğunun Suriye sınırına yakında yaşayan, Türkiye’nin yüzbinlerce Arap Alevilerinden biri olan Ferit Kılıç’ın “kapı komşudaki mezhebi ihtilafın Türkiye’de benzer fay hatlarını açmasından korktuğu”nu yazdı.
Arap Alevilerinin, “sessiz kalmadıkları”nı, Şubat başında hükümetin Şam’a değişen tavrını protesto amacıyla binlerce kişinin katılımıyla iki yürüyüşü düzenlediklerini, katılımcıların bazılarının “açıkça” Esad’a destek ifade ettiklerini kaydeden gazete, aynı ayın sonunda Güneydoğu’da “Türkçe ve Kürtçe konuşan” Alevilere ait 20’den fazla eve esrarengiz biçimde kırmızı işaretlerin yapıldığını da anlattı.
Alevilerin Türkiye’nin toplam nüfusunun beşte birini oluşturduğunu belirten gazete, binlerce Suriyeli mültecinin Türkiye’ye sığınırken “mezhebi gerilimler” olasılığının, kaygı yarattığı yorumunu da yaptı.

-“ALEVİLER, ANKARA’NIN SURİYE POLİTİKASINDAN RAHATSIZ”

WSJ, Arap Aleviler ile Türk ve Kürt Aleviler arasındaki “farklılıklar”a rağmen “her iki gruptan insanlar, Ankara’nın Suriye politikasından artan biçimde rahatsız oldukları” savına da yer verdiği haberinde “Türk Alevilerinin temsilcileri, Esad rejiminin baskılarını defalarca kınadılar ancak Başbakan’ın (Erdoğan) giderek artan çatışmacı tutumu da onları sinirlendiriyor” görüşünü öne sürdü.

-“DEMOKRASİ, İNSANLIK KARŞITI REJİMİ DESTEKLEMİYORUZ”-

Bu bağlamda ABD’li gazete, Alevi Bektaşi Federasyonu Başkanı Selahattin Özel’in “Türk Alevileri olarak bizler, demokrasi karşıtı, insanlık karşıtı bir rejimi desteklemiyoruz ancak Başbakanın neden o kadar aniden Suriye Yönetimine düşman hale geldiğini anlayamıyoruz” sözlerini de yansıttı.
WSJ da “Komşular arasındaki ilişkilerdeki bozulma hızlı ve ciddi oldu. Ankara ve Şam, yaza kadar yakın müttefiklerdi” dedikten sonra Esad Ankara’nın çağrılarını göz ardı ederken, Başbakan Erdoğan’ın “saldırılarının giderek daha kişisel hale geldiği”ni, Esad’ın baskılarını Hitler’in taktiklerine benzeterek liderler arasında Suriye konusunda liderler arasında “en sert söylemlerden birini” kullandığını iddia etti.

-“ETNİK SORUNLAR ÇÖZÜLMEDİ, ŞİDDET HER AN PATLAYABİLİR”-

Haberde bazı Aleviler için Erdoğan’ın söyleminin, “Türk siyaseti ve toplumun yüzeyinin altında var olan dini ayrışmayı yansıttığı” öne sürüldükten sonra bir Alevi dişçinin “Türkiye’deki bizim etnik sorunları çözmedik ve demokrasi henüz kökleşmedi. Bu nedenle ki şiddet her an patlayabilir” değerlendirmesi de aktarıldı.

-“ERDOĞAN, AZINLIK HAKLARI KONUSUNDA BAZI ADIMLAR ATTI”-

Buna karşın WSJ, Erdoğan’ın “azınlık haklarını genişletmek amacıyla bazı adımlar attığı”nı belirterek Kasım ayında “Dersim katliamı için özür dileyerek elini uzattı” diye yazdı.
WSJ, Türk hükümetinin de, Alevilerin kaygılarını kabul ederken Başbakan Erdoğan’ın “Dersim Özrü”nün tarihi olduğunu, Türkiye’nin dış politikasının da hiçbir zaman dini veya mezhebi hesaplarana dayanmayacağını söylediğine dikkat çekti. Gazete, bu bağlamda bir Dışişleri Bakanlığı sözcüsünün “Bakanımız, Suriye Ulusal Konseyi ile buluşmayı, farklı din ve mezhepleri kapsayacak biçimde tabanını genişletinceye dek reddetmişti” ifadelerini de yansıttı.

-“HÜKÜMET DAHA GENİŞ HAKLAR VERMEZSE SONRA PİŞMAN OLABİLİR-“

Bazı analistlerin ise, hükümetin “azınlıklar için daha geniş özgürlük sağlayacak yeni anayasa sözünü yerine getirmesi gerektiği” yönündeki sözlerine dikkat çeken gazete, “Türk hükümetinin, bölgede Sünni-Alevi gerilimlerinin arttığı bu dönemde Alevilere çok geniş haklar vermezse daha sonra pişman olabilir” uyarılarına da yer verdi. (ANKA)

Haberin İngilizcesi için linki tıklayınız.

http://dersimnews.com/kirmancki/english/turkeys-shiites-fear-contagion.html

2 Comments

2 Comments

  1. çağrı

    19/07/2012 at 07:35

    türkiyedeki alaeviler neden korksun suriyedeki aleviler neden korksun dünyadaki aleviler neden korksun korkacak birileri varsa oda alevilere baskı yapmaya çalışan lar olcak suriye lideri esed a gönülden ve içtenlikle destekliyoruzzz emperyalist ve yavşaklara karşı mücadele devam

  2. selda

    04/06/2013 at 06:28

    SURİYE, TÜRKİYE VE ALEVİLER.

    Erdoğanland macerası, Enverland macerasına dönüşüyor! R. T. Erdoğan’ın bütün ilkel toplumları İslam bayrağı altında birleştirme macerası iflas yolunda… AKP rejimi, generalleri Suriye’ye sokmadığı müddetçe kelleyi kaptırabilir!
    Erdoğan’ın Kuzey Afrika gezisinden vazgeçmemesi Suriye’ye giriş planlarının ne kadar ciddi bulduğunu gösteriyor. Esas amaç Esad değil, ”kafir” orduyu bir yerlere sokup onlardan bir an önce kurtulmaktır…
    Erdoğan Ağustos’taki kritik akeri şura öncesi, cellatlarından kurtulmak istiyor.

    Arap aşiret liderleri Ali, Ömer, Osman, Ebu Bekir, Muaviye ve Yezid ve sonraları Osmanlı halifeleri döneminde, büyüme gelişme genellikle kan bağı yaratılarak sağlanıyordu. Osmanlının ortaya çıkışı aynı bu yolu izledi. Osman’ ın oğlu Orhan, bir Bizans prensesi ile evlendirildi ve böylece Osmanlı dünyaya gözünü açtı.

    Ne yazık ki bu ”kutsal” insanları normal bir yolla birleştirmek mümkün değilmiş!

    İslam politik ideolojisinin lideri Muhamet, Arap ulusunu yaratmak için Ali, Ömer, Osman, Ebu Bekir, Muaviye, Yezid ve tüm geri kalan yöneticileri, kız alıp verme denilen ilkel bir gelenekle birbirine bağladı.

    Muhammet, Ebu Bekir’in damadı.
    Muhammet, Ömer’in damadı.
    Osman, Muhammed’in damadı.
    Ali, Muhammed’in damadı.
    Ömer, Ali’nin damadı.
    Muaviye, Muhammed’in kaynıdır.
    Yezit, Muhammed’in kaynı olan Muaviye’nin oğludur.
    Bu durumda
    Osman’ın ve Ali’nin çocukları Hz. Muhammed’in torunlarıdır.
    Ömer’in, Ali’nin kızı Gülsüme’den doğan çocukları Ali’nin torunlarıdır. Gülsüme Ali’nin kızı, Muhammed’in torunudur.
    Ömer’in çocukları Muhammed’in kayınlarıdır.
    Osman, Ali’nin çocukları, Hasan ile Hüseyin’in teyzesinin eşidir.
    Muaviye, Ali’nin eşi Fadime’nin dayısı.

    Demek ki bugün yüz milyonlarca insana hükmeden Muhamet idolojisi o zaman bir kaç aşiret ileri gelenini bile bir araya getirmekte yetersiz kalmış!
    Yezid, Hz. Muhammed’in kaynının oğludur.Görüldüğü gibi Ali, Ömer, Osman, Ebu Bekir, Muaviye ve Yezid hepsi birbirine birer kan bağı ile kenetlendirilmişler. Bu yapaydır, sunnidir. Demekki bu sözde ”kutsal” insanları normal bir yolla birleştirmek mümkün değilmiş!

    Toplumların uluslararası entegrasyonu dururken, Avrupa kültürüne entegrasyon dururken, çöllerde serseri mayın gibi izole hayat yaşayan Bedevi kalıntısı ilkel toplulukların yalan dolanla abartıp günümüze kadar bölge halklarına zorla dayatıkları savaş ve yağmalama kültürüne sarılmak, kabile şeflerinin hikayelerinde kutsallık aramak, bunların ideolojileri ile devlet yönetmeye kalkmak sonuçsuz kalmaya mahkümdur.
    Aleviler, kendilerini bu saçma sapan İslamist ideolojilerden kurtarıp özgür bir toplum haline gelmelidirler.
    Türkiye’ de Dersim alanı dışında Alevi’lerin çoğunluk sağladığı şehir kalmadı.
    1925 yılında Mustafa Kemal’in çıkarmış olduğu yasayla Alevilik yasaklandı. Aleviler zorla asimile edilerek 13 şehirden göçe zorlandılar, boş kalan alanlara ise Balkan ve kafkas göçmenleri yerleştirildi… Aleviler kendi inançlarını yaşayamadılar. 1960’lara kadar Aleviler toplanamazdı. Cem yapamazlardı. Cem yapmak yasaktı. Cem yapabilmeleri için köyün etrafına nöbetçiler yerleştirilirdi. Cemler gizli yapılırdı.
    1990 yıllarına kadar bu ülkede Kürt olmak ‘ta suç sayılıyordu. Kürtçe kaset bile çıkarmak suçtu. Kürtçe bir kaset çıkarmanın yolu cezaevinden geçerdi. Ahmet Kaya “Kürtçe bir klip yapacağım” dediği için hakkında onlara yıl hapis istendi. Osmanlı da oyun çoktur. Dün Alevileri Sünnileştirmek için çakma Ehl-i Beyitler yetiştirdiler, günümüzde ise Kürt’leri Türkleştirmek için “köy korucusu” yetiştirdiler. Ve bugün köy korucularının görevi ne ise o dönemlerde Anadolu Alevi’sinin yoğun olarak yerleştiği bölgelere gönderilen Ehl-i Beyitlerin görevi o idi Alevileri Sünnileştirmekti.
    Ali-Ömer-Osman-Ebubekir arasında başgösteren taht kavgalarına dayanan bu hizipleşme 1400 yıldan beri milyonlarca insanın ölümüne yol açtı. Ortadoğu’da Hristiyanların mirasına konarak yayılan Müslümanlık, onların bölünüp hizipleşmesini kopyalamakla kalmadı, üstelik bunu en uç noktaya götürerek, çok adi, tamamıyla kriminal bir ortam yarattı. Ali, Osman, Ömer, Bekir ve diğer Arap aşiret liderleri arasındaki rant kavgalarında sağ çıkan olmadı, bunlar birbirlerini öldürmekle kalmadılar, yığınla insanıda kutsallık adına felaketlere sürüklediler…
    İslam’ı kuran guruplar tamamıyla aşiret ve aynı soydan gelen kabilelerin şimdiki mafya örgütlenmesi dışında özel bir durumları yoktur: yöntemleri ilkel bir metot olan kan bağı kurmaya dayanıyor, yani herkes birbirinin kızını alarak vererek mafya örgütlenmesine giriyor…

    Muhamet’in 632 yılında ölümünden sonra, Ebu Bekir halife oldu. Onun zamanında fetihler devam ederek; Bahreyn, Irak’ın bir kısmı ve Suriye’nin bir bölümü fethedildi. Yağma ve talanlarla iştahları açılan Arap kabileleri artık durmak bilmiyorlardı…İslâm’la birlikte Arap Yarımadası’nda otorite olan Vahabi kabilelerin kendi aralarında ki kan davaları, müstakil olarak birbirinden intikam almaları durdurulmuş, önlerine yeni hedefler konulmuştur. Gasp, soygun, içki, kumar, fuhuş, hırsızlık, yetim malı yemek, kan dökme, intikam, yalan, kin, haset, kibir dışında hiç bir iyisi olmayan acımasız Arap kabilelerin önlerine konulan bu yeni hedeflerle, dikkatleri komşu ülkelerin zenginliklerini yağma ve talana çekilmiştir.

    Egoist Arap liderlerinin Muhamet’in mirası için başlattıkları kanlı kavgalar biçim değiştirerek devam ediyor…Halifeliğe soyunan Arap liderleri it dalaşında can vermelerine rağmen, ortaçağın karanlığında yaşayan Ortadoğu ve Afrika kabileleri onlarda ”kutsallık” yaratarak İslam mezheplerini oluşturmuşlardır.
    Başlangıçta asalak Bedevi’lerin aktif rol oynadıkları bu rant kavgalarının politik ve askeri stratejileri temelinde şekillenen fraksiyonlar-hizipler ortaçağ karanlığında milyonlarca insanı etkilerine alarak bütün kıtaları sardı. Göçebe Orta Asya Türk’lerinin de zorla bu hiziplere çekilişi, Arap yağma talan ideolojisinin dünyadan izole edilmiş bu türden ilkel boy, soy ve soplara aşılanması, başka halkların İslam adına köleleştirilmelerinin hak olduğu, Bizans ve Pers alanlarındaki zenginliklere zorla el koymanın mübah olduğu, bunun ”Allah’ın Müslümanlara verdiği bir rısk” olduğunun din iman adına propoganda edilişi, bu mezheplerin çığ gibi büyümesini beraberinde getirdi… Yağma ve talandan pay almaya çalışan ilkel kitleler her zaman bu mezheplerden birine yaslanıyor, Müslümanlık da hızla büyüyerek bölgeye hakimiyetini sağladı.
    Bugün Türkiye’de müslümanlaşan yerli halkların eski çöl örf ve adetleri Araplar’dan daha şiddetle savunmaları Arap milliyetçiliğinin ne kadar başarılı olduğunu göstermektedir. Müslümanların başı Erdoğan’ın eğer Ali önderliği kabul edilyorsa bende Aleviyim derken neye parmak basıyor? Abbasi döneminde kaleme alınan Buhari, Müslim gibi Ehli-Sünnetin benimsediği hadis kitapları, yine aynı dönemde kurulup, yayılan Hanefi, Şafi , Maliki, Hanbeli gibi mezhepler Arap milliyetçiliğini kitlelere sünnet ve sevap nitelendirmeleriyle yutturmuşlardır.
    Hiristiyan ve Jahudi zenginliklerini ele geçirmek için İslam denen yeni bir dinin yaratılması tamamıyla Arap aşiretlerinin savaş stratejisinin ideolojik-politik temelini oluşturdu. İdolojik alanda çoğu yaşlı karısı tarafından geliştirilen bu sistemin kaderi tarihteki benzerlerinden farksız oldu. Muhamet’in ölümünden sonra ganimet gelirlerinin azalması orduda memnuniyetsizlikler ve isyanların başlamasına neden oldu. Osman döneminde yaşanan bu olaylar sonucunda terör faaliyetleri başlamıştır. Ele geçirilen ganimetlerin paylaşım sorunu, mevki ve çıkarlar,taht kavgaları karışıklıklara ve daha fazla yağmalama anlamına gelen fetihlerin durmasına neden olmuştur. Osman iktidar kavgasında öldürüldü. Ali halife seçildi, Osman’ın katilleri iyi örgütlenmişti…Karşı kliğe yaslanan Muaviye ve Ayşe, Ali’nin halifeliğini tanımadılar. Bu resmen politik bir kavgadır, bunun neresi kutsallık içeriyor. Ali Osman kavgası, o dönemin aşiret reisleri arasındaki kavgalar, mafia çetelerinin dalaşmalarından farksızdır. Ayşe’nin önderliğindeki Mekke grubu ile Ali grubu arasında Cemel Savaşı yapılmıştır. Taht için herşeyi göze alan çete liderleri arasında yapılan bu savaşı Ali kazanmıştır. Muaviye’nin başını çektiği Şam grubu ile Ali arasında Sıffin Savaşı yapılmıştır. Hakem Olayı’ndan sonra iktidar kavgaları yoğunlaşmış, daha fazla siyasal gruplar ortaya çıkmıştır. Ali’de hayatını iktidar kavgasında, yağma ve talandan ele geçirilen ganimetlerin paylaşım kavgasında yitirmiştir. O dönemin bütün Arap liderleri bu türden taht kavgalarına bulaşmış ve birbirlerini acımasızca katletmişlerdir.
    Sadece haca gitme adı altında örgütlenen ve yıllık Türkiye bütçesinden daha fazla gelir sağlayan İslam hac ticareti göz önüne alındığında Suudi Bedevilerinin ve diğer Arapların kılıççı Ali’ye tapmaları normalin ötesinde olağanüstü derecede önemli ekonomik politik çıkarları öngören çekirdeksel bir işlevdir. Avrıupa’da yaşayan Türklerin hac görevi adına Suudi bedevilerine bıraktığı yıllık haraç ortalama 5.8 milyar Euroyu bulmaktadır. Buna karşılık Türklerin Araplaştırılması için bin bir ad altında faaliyet gösteren İslami örgütler yalnızca Almanya da 11 000 e yakın cami kurup Türkiye’nin avrupadan kovulmasının alt yapısını sağlamaktadırlar.
    Konu bu kadar açık iken AKP liderlerinin Suudiler desteğinde, Suriye’ye saldırı planları yapmaları, oraya onbinlerce terörist örgütleyip sokmaları, bu cellatların yağcılığını yapmaları, bedavadan bunlara daha fazla etki alanlarının yaratılmasını sağlayan idolojik politik süreclerde yer almaları bir suçtur.

    Türk ordusunda ki Alevi kökenliler, ‘barışçıl’ yollan temizlenirken, Suriye’de bunun silahla olacağı gerçeği göz ardı edilemez, gerisi benzer bir tablo! Şu anda AKP’ yi destekleyen geniş Alevi kitleleri kendilerini bekleyen felaketlerin farkında değiller!
    1200 ile 1700 yılları arasında Anadolu topraklarında resmi rakamlara göre 810 bin Alevi Osmanlılar tarafından katledildi. 1700 yıllarından sonra, Osmanlılar katliamlarla bitiremedikleri Alevileri asimile etmek için yeni bir oyun sergilediler. Özel olarak 800 dolaylarında çakma Ehl-i Beyt dedeler yetiştirdiler. Bunlara Ehl-i Beyt unvanını verdiler. Alevilerin yaşadığı bölgelere göndererek “esas Müslüman biziz” propagandasını yaydılar. Bununla da yetinmediler var olan Kuran-ı Kerim için “bu gerçek değil gerçeği Mısır’dadır, Kuranda namaz yoktur, cami yoktur. Ali namaz kılmazdı, yolumuz Ali’nin yoludur” söylemiyle zaman içinde Alevileri, buna inandırdılar.
    Osmanlı’nın Anadolu’yu istila ettiği yıllardan beri, “Kızılbaş” olarak adlandırılan Anadolu Alevilerinin “Katli vacip, malı namusu helal” fetvaları ile yüz binlerce Alevi katledilerek bugüne gelinmiştir.
    Üç asır Osmanlılara direnen Aleviler, çok ağır bedeller ödediler. Yavuz Selim Katliamı’ndan sonra, Aleviler zorunlu olarak -kerhen de olsa- İslam’ı kabul etmiştir. O tarihten sonra Alevileri Müslümanlaştırma politikası izlendi. Merkezine insanı koyan bir inancı yanlış yere oturtmaya çalıştılar. O kadar ileri gidil ki, Ali ile Ömer, Yezid ile Hüseyin’in arasındaki iktidar kavgasını ‘’Alevi Yolu’’ diye Alevilere anlatıldı. Amaç: Bu yolla Alevilere İslam’ı benimsetmek ve asimle etmek!
    Altı yüz seksen yılında Hüseyin’in Kerbala’da Yezid tarafından katledilmesi, Anadolu Alevilerinin zihinlerini bulandırmak ve Alevileri asimle etmek için en etkin bir silah olarak kullandılar. Bundan da başarılı oldular. Öyle ki Aleviler Anadolu’da İslam’a direnen kendi pirlerini bile anmaz oldular.
    Alevi olmayan, namaz kılarken öldürülen Ali, camide çıkmayan oğlu Hüseyin’i Alevi yaptılar. Alevileri kendi değerlerine yabancılaştırdılar. Alevileri asimle etmek için “esas Müslüman Alevilerdir” propagandasını en etkin bir biçimde kullandılar. Milyonlarca Alevi’yi Sünnileştirdiler.
    Öyle ki zamanla sistem ‘’kendi Alevi’sini’’ yarattı. Sistemin Alevileri ‘’Cuma günleri namaz kılmak Aleviler için farzdır’’ propagandasını yaptılar. Alevileri camilere götürdüler. Müslümanlığı reddeden camiye gitmeyen Aleviler katledildi. Bugün de sistem bazı Alevilere bazı imkânlar tanıyarak, kullanmaya devam ediyor.
    Dünya’nın hiç bir yerinde, insanlar Atalarını katledeni, inancına zulüm yapanı, inançlarına yasak getireni, dergâhlarını kapatan kişiyi asla sevmezler. İnançlarını yasaklayan kişinin resmini evine ve ibadet ettikleri yere asmazlar. Kendi cellâdını çocuklarına kurtarıcısı gibi göstermezler. Aleviler bu hatayı yaptı.
    Biz atalarımızın düşmüş olduğu hataya asla düşmeyeceğiz. Geçmişimize bakıp ders çıkarmak zorundayız. Dostumuz kim, düşmanımız kim çocuklarımıza anlatmak zorundayız. Bunu anlatamazsak dün atalarımız katledildi, bugün bizler, yarın’da çocuklarımız katledilir. Alevileri dün Osmanlı katletti bugün ise Kemalizm…
    Mustafa Kemal Cumhuriyeti kurarken, en büyük desteği Alevilerden almıştır. Mustafa Kemal kendi sistemini kurduktan sonra, 1925’de meclis’te özel bir yasa çıkararak, Alevileri yok saydı. Alevi dergâhlarının tamamını yasakladı. Alevilere ihanet etti. Bununla kalmadı Alevilere yönelik yeni katliamlar gerçekleştirdi.
    Dersim’de on binlerce alevi katletti. Atalarımız kendi ibadetlerini yaşayamaz oldular. Yeni nesil bunları bilmez. Bir köyde Cem yapılacaksa, köyün bütün giriş çıkışları kontrol altına alınırdı. Nöbetçi bırakılırdı. Devlet görmesin diye. 1990 yıllarına kadar Alevi gençlerin çoğu Cem nedir bilmezdi. Ne acıdır değil mi? Böyle bir zulüm olur mu? İşte Kemalizm budur. Ama çocuklarımız bunu bilmiyor.
    Mustafa Kemal, Sünni bir inancı savunuyordu. Bugünkü diyanetin temelini o attı. Camileri serbest bıraktı, ‘’Devletin resmi dini İslam’dır’’ dedi. Alevi dergâhlarını yasakladı. Nüfus cüzdanına din hanesini ekleyerek; Alevileri Müslüman gösterdiler. Bugün Tayyip Erdoğan ‘’Türkiye’nin yüzde 99 Müslüman’dır, ibadet yerleri Camidir ‘’diyebiliyorsa Alevilerin kimliklerine Müslüman yazıldığı içindir.
    Mustafa Kemal Irkçı, faşist, Turancı, Sünni mezhebine dayalı Faşist Türk devletinin temellerini attı ve geliştirdi. Bu ülkede yaşayan başta Kürt ulusu olmak üzere herkesi yok saydı. ‘‘Ne Mutlu Türk’üm’’ diyerek herkese tek tip elbise giydirdi. 1925’de Alevi dergâhlarını kapatan yasayı çıkarınca atalarımız yeterince tepki göstermemiştir.
    Var sayalım ki o zaman koşullar buna müsait değildi. Sindirilmiş bir Alevi toplumu vardı. Sessiz kalındı. Peki, Alevilerdeki Kemalizm hayranlığını nasıl açıklayabiliriz? Atalarımız hata yaptılar, hala bu yanlışta diretenler var. Dergâhlarımızı kapatan, Dilimizi, inancımızı yasaklayan Mustafa Kemal’i bize yanlış tanıttılar. Yazıktır günahtır. Doğruları anlatmak, hem insanlığın hem de inancımızın gereğidir.
    Hani bir söz vardır; insanlar kendi cellâdına âşık olur mu? Diye. Evet, Aleviler kendi cellâtlarına âşık oldular. Bugün her Alevinin evinde ve Cemevlerinde Mustafa Kemalin ve Ali’nin resmi var. İşte bugün Alevi gençleri bunu sorguluyor.
    Hangi Alevi’ye sorsan;
    ‘’Şeriata karşı mısın?’’
    ‘’Evet, karşıyım’’ der.
    Ama hiç kimse şu soruyu kendisine sormadı. Ali kim? Ali nasıl bir yol izlemiş yaşamı boyunca Aleviler için ne yapmış? Ali, Muhammet, Ebubekir, Osman ve Ömer’den sonra şeriatı en güzel tatbik eden kişidir. 4. Halifedir. Şeriatın egemen olmasında en çok onun emeği vardır. Alevilerin düşman olarak gördükleri 3. Halife olan Ömer in de kayınbabasıdır.
    Güneş balcıkla sıvanmaz, masal anlatarak okur- yazarı olmayan temiz kalpli insanları, yıllarca İslam’ın cenderesine hapis ettiniz. Onları kandırdınız. Ama artık yolun sonu göründü. “Alevilik İslam’ın Özüdür” diyenler sistemde beslenen sistemi karşılarına almak istemeyen tuzu kuru olan, kendi aslını inkâr edenler. Alevi gençleri bunların kim olduklarını artık biliyor ve tanıyor.
    Bugün Alevi gençliği hem tarihi ile hem de hurafecilerle hesaplaşıyor. Aleviler için yeni bir süreç başladı. Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak. Okuyan, araştıran, sorgulayan bir gençlik yetişmektedir. Osmanlının Alevileri asimle etmek için, “Esas Müslüman Alevilerdir” gerçekleri yansıtmadığını Alevi gençliği görebiliyor ve sorguluyor.
    Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak. Alevi gençleri kendi tarihleriyle yüzleşiyor. İslam’dan binlerce yıl önce var olan bir inancı İslam la birlikte var olmuş gibi gösterenleri yargılıyor.
    Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak. Aleviler İslam’ı değil kendi inancını yaşayacaklar.
     Baasçılar daha önce Arap ırkçılığı altında insan bile kabul edilmeyen Kürtler’e, onları karşılarına almamak için beklenmedik bir şekilde otonomi verdiler. AKP- sivil Asker zinde güçler, bu taktiğin tuttuğunu görünce kendileri de hemen 180 derece çark ederek, 35 yıldan beri en büyük düşman diye ilan ettikleri PKK’yi yanlarına aldılar, lider diye lanse ettikleri kişiyi de yeni görevler verdiler. Suriye örneğini kopya etmeye çalışmaları, bu iki ülkedeki durumun benzerlği konusunda yeterli bilgiyi sunuyor. Kemalizm ve onu temsil eden devşirmeci kalıntısı ordu sayesinde kurtulduklarını sanan Alevi kitleler, önümüzdeki dönemde hızlandırılacak siyasal islam proje-planlarının hedefleri olacaklardır. Sahte dedeler ve Alevi örgütlerine verilen sus paylarının sonu görünüyor. Sunni siyasal İslam tekçi olduğu için, Alevilerin varlıkları konusunda endişe duymaları ve Sunnileşen bir orduya da artık güvenememeleri, yeni tercihleri gündeme getirecektir.

    Sevgi ve Saygılarla
    Entegrasyon Komitesi İsviçre- Vevey

    ———————————————————————-
    Esin Duran,
    Selda Suner,
    N. Gök,
    Ferdi koçkar
    Yeliz seren
    Pelin Moda,
    Bedri Engin,
    Nazmi Dogan,
    Sevda Suner
    Sezer Aşkın,
    H. Datvan,
    Salih Demir,
    Nizamettin Duran
    A. Demir
    Melahat Baykara,
    ismail çekmez.
    Aydin Nizam
    Uğur Demir
    Ismail B. Cenk,
    Tekin Balkic
    Selma Altuntaş,
    Murat Koç
    Filiz Serin,
    Nedim Serin,
    Vedat Koçak,
    Salih Birdal,
    Ahmet Meriç
    Mustafa Gur,
    Hasan Zafer
    Bahar Ünsal
    Osman B.
    Ayse bahar
    Metin Maslak
    H. Maslak
    Dilek Solak
    zeynep içkaya
    Sevda maslak
    Sercan Gezmiş
    Aynur Balkaya
    İpek Doğan
    Nazım Doğan
    Murat Doğan
    esin erkan
    Beyhan erdem
    n. erdem
    İsmail Deniz
    Ayten BARAK
    Ugur Birdal
    Ahmet Tan
    Yıldırım Kongar
    Selma Kongar
    Birol Aytekin
    Hatice Gül
    Ibrahim Erkin
    Kemal erdem
    Rıza Akdemir
    Mehmet Coskun
    Hüseyin demir
    fethi killi
    Yeliz Ender
    Mustafa Ender
    Ugur Basak
    Kemal Dektaş
    Ayten Ilkdal
    Nuri Aktanır
    Metin Koc
    Sevgi Ender
    Burhan Kulakçı
    Oğuz Duran
    Burcu Kanter
    Aysel kanter
    Erol kanter
    Layla SOLGUN
    M. Oktay
    Kemal Aktas
    Yelda tekinoglu
    Orkun Keskin
    T. Vural
    Oğuz şen
    Nur Şen
    Ismail çaykara
    Burhan Orkal
    D. Kahan
    Seher Yıldız
    Esra akkaya
    Mehmet Uzan
    Yeliz IŞIK
    Seyhan İlknur
    Osman Çekiç
    esma yıldız
    Murat Çetindal
    Ali OkyarMusa Tekin
    Aslı Birdal
    Nazmi Doğan
    İnci Gür
    L. Okar
    Mustafa Karkaya
    Omer Aytac
    Mürsel Bozkır
    Zeynep Şengül
    Gülcan Iğsız
    Murat Nidar
    şemsi Kaya
    Ayten Ekşi,
    Eda leman
    nermin ışıl
    D. Polat
    Kadir Erdem
    Serdar OKTAY
    Mehmet Özdemir
    Mustafa Erkan
    Nuri AKTAS
    Emine AKTAS
    O. Kadir Ergun
    Metin Kurca
    Sedat Isiklar
    Filiz Bag
    Kadir Baskale
    Sevim Varlik
    Hasan Mesut Akkaya
    Necmi Guler
    Erhan Isguz
    Meral Okur
    Bilge Okyaz.
    Kemal Koç
    L. Mirakoğlu
    Oktay Kızılcık
    Mehmet Yavuzgil
    Erdal Polat
    Hüsnü oktay
    k. Sankay
    Ahmet tekin.
    Semra Kaya
    Mustafa Çiçek
    Kayhan Göçkaya
    Erdal Solgun
    Mehmet Solgun
    Esra Solgun
    N. Altik
    Oguz Karakış
    Leyla Mert
    Işık mert
    D. Öksüz
    Erdem Yılmaz
    Ayse Eltan
    S. Guner
    M. Deniz Ok
    Mehmet İnce
    Huseyin Cinar
    Meltem Cinar
    Berk Cinar
    L. Demirkaya
    Huseyin Çilek
    Ayten Irmak
    D. Okdere
    Ali Uskan
    Berdan Temiz.
    H. Baskale
    Murat Gülay
    Esra Gülay
    Mustafa Akyol
    A. jale Kol
    M. Kol
    Tamer Oktay
    Aslan Burukoglu
    I. Demir
    Nurettin Akdal
    Uzan Kara
    ismail Igdır
    Nuri Şen
    Hasan.Y. Balci
    Mehmet Yucel

    Çamlıca ve Taksim’e kazma vurmanıza rızamız yok, bu sizi ilgilendirmiyor mu? #Camlica – Kampanyaya İmza Ver!
    Kampanyaya İmza Ver

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

two × four =

More in Alevilik

To Top