Connect with us

Dersim News, Dersim Haber, Dersim

Veli Sarısaltık’ı TİKKO Öldürmüş

Dersim

Veli Sarısaltık’ı TİKKO Öldürmüş

15 Ekim’de  Xozat’a bağlı Amutka Köyü  Jandarma karakoluna ekmek götürürken öldürülen  Veli Sarısaltık ‘ın TİKKO  tarafından infaz edildiği ortaya çıktı.

Dersim News/ Dersim- kaypakkaya-partizan.org isimli internet sitesinde yer alan habere göre, Veli Sarısaltık TİKKO militanları tarafından öldürülmüş.

Örgütün açıklamasında Veli Sarısaltık’ın “işbirlikçi” olduğu ve bu nedenle öldürüldüğü söyleniyor.

Sitede yer alan haberde Veli Sarısaltık’ın öldürülmesiyle ilgili TKP/ML’nin açıklaması şöyle:

” 15 Ekim 2011 tarihi öğlen saatlerinde Hozat’a bağlı Amutka karakoluna malzeme taşıyan Hayati Balık’a ait araç durdurulmuş ve aracı kullanan Veli Sarısaltuk ölümle cezalandırılmıştır.
Karakollara malzeme taşıyan, Hayati Balık başta olmak üzere birçok şahıs defalarca uyarılmıştı. Hayati Balık 2010 yılında güçlerimizce kaçırılmış ve hakkında sürgün kararı verilmiştir. Bu karara uymayan Hayati Balık işbirlikçiliğini boyutlandırmış, birkaç karakola birden çalışmaya başlamış ve yanına çalışan alarak işbirlikçilileştirme saldırılarının maşası olmuştur. Gelinen süreçte uyarıların tek başına çözüm getirmediği gibi ciddiyetini yitirmeye, boşa çıkarılmaya ve meydan okurcasına işbirlikçiliğe-ajanlaşmaya devam ettirilmeye çalışılmıştır/çalışılmaktadır. Bundan sonraki süreçte düşmanla her türlü işbirliği ve temasa yaklaşımımız sert olacaktır. Bu eylem, bu tavrımızın örneği olarak görülmelidir.”

Veli Sarısaltık’ın öldürülmesinden sonra olayın HPG tarafından gerçekleştirildiği ileri sürülmüştü.
Ancak HPG,  “Veli Sarısaltık’ın öldürülmesiyle ilgili ilgimiz yoktur” açıklamasında bulunmuştu.

Sosyal medyada paylaşın
        
   
39 Comments

39 Comments

  1. Zeynel

    27/10/2011 at 14:14

    90’lı yıllarda Dersim’de muhtarları katleden Tikko şimdi de sivil vatandaşlarımızı “ajanlık” adı altında öldürüyor. Nedir bu Dersimin sizden çektiği? Halka zulüm edenlerin devletten farkı ne? bu cinayeti şiddetle kınıyorum.

    • torne say qaji

      19/03/2015 at 14:22

      Devletin yapamadigini 40 yildir tikkocular turlu bahanelerle turlu sebeplerle dersimlileri olduruyor,,,66 muhtar,,800 yuzun uzerinde sivil oldurulmus bu gune kadar,,,galiba bunlar olumleri devrim diye algiliyorlardir

  2. isyankar

    27/10/2011 at 14:17

    tikkocuların gücü gariban dersimlilere mi yetiyor? veli fırında çalışan bir işçi. velinin suçu ne? gücünüz yetiyorsa gerçek işbirlikçilerini, özel timleri vursanıza..

  3. Koo Sur-Koyê Jêle

    27/10/2011 at 20:36

    Bizim topraklarımıza “devrim” denilen şey ölüm getiriyor. Bize “devrim” ölümle geliyor! Bizde ölümün adı ‘devrimdir”!

    DEVRIMCILER? Bunlar neyin devrimcileri?
    Bunlar, şiddetin, baskının, zülmün devrimcileri midirler?
    Bunlar, Dersimin, Zazacanın ve Aleviliğin bitirme Devrimcileri mi dirler? Bunlar, Dersimi boşaltma devrimcileri mi dirler?.

    Devlet, biz Dersimlileri yaşamın her alanında dışlıyor, red ediyor.
    Devlet bizi ticaretde, eğitimde, dilde, dinde, kültürde, ulaşımda, sağlıkta … yani hayatin her önemli konularind desteksiz bırakıyor, red ediyor, eziyor, yabancılaştırıyor, ve böylece Türkiye´ye entegre olamızı engelliyor. Niye? Güce, kuvvete ve yönetime katılmamızı engelliyor! Bizim de Alevi olarak, Zazaca konuşanlar olarak, güce ve kuvvete ortak olmamızdan rahatsızlık duyuyor! Bu ülkede hak ve söz sahibi olmamızı istemiyor!
    Devlet ve hükümetleri bizi galiba yoksul, kenarda ve köşede çaresiz, hasta ve dilenci olarak görmek istiyorlar.
    Bu düşünceler, gerçek mi, gerçek değil mi? Bilmiyoruz! Ama bu bizim inandiğimiz bir gercektir! Biz bu durumu, yıllardır kendi gerçeğimiz olarak görüyoruz. Biz bunu böyle hissediyoruz. Biz bu kanaatdeyiz, biz bunu büyük ihtimal olarak görüyoruz. Ve böyle bir yaşam içine haps edilerek, tutularak korku ve yılgı içindeyiz.
    1938 katlıamından bu yana, nesilden nesile, korku içinde yaşıyoruz! Sorarsınız: Bu şüphe nerden geliyor bize? Cevap: Bunu hayatımızın gerçekleri ve devletin tutumu gösteriyor bize! Peki devlet bizim için ne yapıyor? Devlet, bizi koruyor mu? Devlet bizi, bu tür “sol” ve “devrimci” gurupların elinden kurtarıyor mu? Hayir!
    Budur bizim gerçegimiz, budur bizim şüphemiz: Devlet, bizi bu sol gruplar ve Kürt gruplari aracılığlan 1938 kitle katlıamı yerine hergün azar azar harcıyor, ve gençlerimizi kriminalize ediyor ve ayrıca kendi halkına karşı kullanıyor.
    Bu şüphe bir yanlışa, veya bu sırf bir şüpheyse ve doğru değilse, o zaman devlet neden Dersimin, Alevilerin ve diğer azınlıkların yaralarını sarmak istemiyor? Devlet istese, o yüce ve derin güçüyle bunun önünü alamaz mı? Devlet seyirci kaldıgı için, ve özellikle bizi bir vatandaş olarak en temel haklarımızla korumadığı için, böyle bir şüphe içindeyiz! Devlet ve gelen giden hükümetler, bilhassa Dersim konusunda degişmeyen tutumlarıyla bizim şüphemize açıklık, beraklık sağlıyorlar.
    Türk Devletin, bizim gençleri kriminalize ettiğini, Almanca yayın yapan haftalık bir dergi de yıllar önce açık bir şekilde yazmıştı.

    Bu bağlamda açık şüphemiz ve vardiğımiız sonuç: Türkiye Cumhuriyeti Dersimi, Alevileri korunmasız bırakarak, hayatın çesitli alanlarında dışlayarak, sol guruplar aracılığla avlıyor ve harcıyor.
    Bir vatandaş olarak yıllardır bunun tersini özlüyoruz!

    KOO SUR – KOYÊ JÊLE

    • Rojda Ari

      01/11/2011 at 11:43

      Küfür ve hakaret içerikli yorumlar yayınlanmaz! Lütfen yorumlarınızda küfür ve hakaret içeren ifadeler kullanmayınız.

  4. dersimli

    27/10/2011 at 23:07

    arkadaslar bu haberi biz ilk bu sayfadan okumustuk fakat siz hpg nin aciklamasinida yayinlamamistiniz. bu cok agir bir ithamdi ve siz bu ithamda bulundunuz! umarim bu mesajimda yayinlanir admin

    • editor

      29/10/2011 at 16:00

      sayın okur, söz konusu hpg açıklaması haberin altında verilmiştir

      • inan

        01/11/2011 at 12:27

        Küfür ve hakaret içerikli yorumlar yayınlanmaz!

  5. Kirmanc U Kurmanc

    28/10/2011 at 07:53

    Veli’yi taniyan Dersimliler neden susuyorlar? Veli Sarisaltuk hakkinda bildiklerini neden tepkisel olarak dile getirmiyorlar? Veli Sarisaltuk yargilandi mi? Suçu ispatlandi mi? Veli’yi taniyan Dersimliler neden bu öldürme olayina sok oldular? Sebepleri nedir bu saskinligin?

    Dersimlileri, sivilleri öldürmek Devrimciligin ilk esas kurallari haline getirenler, silah tasiyan fasistler de devrimcidir…

  6. munzur

    28/10/2011 at 22:17

    işbirlikci diye diye insanlarimizi öldüler sol sosyalizim adina kılıc artikları nahaletliyoruz bu devletin isbirlikcilerini dersimide bölup parcaladilar simdi nerdeler.zaza’cılığıda tureten bunlar deyilmi.

  7. bilancoya bakarsan bunlar düsmandan fazla kendi insanlarini öldürmüsdür!

    29/10/2011 at 07:03

    Siz Jandarma karakola götüren bir ekmekciye isbirlikci damgasini mi vuruyorsunuz ekmek getirdigi icin?
    Bana isbirlikci ne demek oldugunu ve kimleri denir lütfen aciklayin.
    Bu mu sizin 40 yilik pratik calismalariniz. Siz bu kafayla degil devrim dersime yani sizin kalenize bile sahip olamazsiniz…
    kolay gelsin

    • baran sert

      29/10/2011 at 16:56

      Ben yillardir soruyorum türk sollu bu ülkede ne is yapiyorlar hangi kazanimlari elde etmistieler sadece kendilerine partilerinde yer kapmaca kavgasi icinde savas vermislerdir PIYONlarida kirsalda yan yatip DERSIM halkina zulum etmislerdir.APO nun serxabun dergisinde söyledigine katiliyorum türk devrimcilerinin midesini bulandirdigina katiliyorum.dersim özgürdür özgür kalacak dersim halki icin

  8. ali

    29/10/2011 at 19:26

    fazla şaşırmadım. bu örgüt bu şekilde örgütleniyor.bireysel ilişkiler bireysel nefretler ve bireysel intikamlar örgütün ideolojisi hale geliyor.

  9. barış

    31/10/2011 at 13:00

    ortada bi suç varsa cezası verilir..40 yıldır şehitler veren tutsaklar veren savaşan bir partinın eylemini böyle yorumluyamazsınız..karakol yapan da ekmek götürende baraj yapanda cezasını çeker..bu yola baş koymuş insanları bu şekilde basitçe eleştiremessiniz. biraz saygı duyun,evlatlarınıza sahip çıkın.. BU YOLDA DÜŞENLERİ UNUTMAYIN!

    • Heyder

      08/07/2013 at 11:28

      ne yapmak istiyorsunuz bu insanlari oldurerek? bana her ilden veya her bolgeden bir ornek gosterinki sizin sadece Dersimde degil ama butun bolgelerde (isbirlikcileri sizin deyiminizle) boyle insanlari oldurdugunuzu. biz o zaman inanacagizki bu sizin parti politikaniz. bunu sadece Dersimde degil ayrimsiz her yerde yapiyorsunuz.siz tam 40 yildir Dersimdesiniz.soylermisiniz bana siz hangi devrimi yaptiniz? siz hangi devrime sebep oldunuz? siz kac kisiydiniz simdi kac kisisiniz? siz hangi netelikteydiniz neyi savunuyordunuz simdi hangi niteliksel gelisme sagladiniz ve simdi neyi savunuyorsunuz? size bu halin dili kulturu icin ne yaptiniz? siz bu halkin koyleri bosaltilirken nerdeydiniz, nasil yardim ettiniz? nasil koylerin bosalmasina sebep oldunuz veya bosaltil mamasina engel oldunuz?siz Dersimin asimile edilmesinde/edilmemesinde kendinizi nereye koyuyorsunuz? bunun olmamasi icin ne tur calismalar faaaliyetler yuruttunuz? siz Dersimin insansizlastirilmamasi icin politikalarinizi hic gozden gecirdinizmi? siz size ekmek vermeyenlere isbirlikci olarak goruyormusunuz? siz baska illerde Dersimde oldugu gibi bir Destek katilim bulabildiniz mi tarihiniz boyunca? siz sivil vatandaslari oldurerek(cezalandirarak sizin deyimizle) gercekten devrim yapacaginizi mi saniyorsunuz?

      siz Egede Akdenizde karadenizde Kurdistanda niye yoksunuz? acaba oralar gerilla savasi icin elverisli daglik ve ormanlik degilmi, barinamiyor musunuz? siz devrimin ne zaman olacagini dusunuyorsunuz? ne zaman bizi kurtaracaksiniz?
      son soru; siz kendinizi ne zaman kurtaracaksiniz?
      samimi sordum, samimi cevap bekliyorum.
      inaniyorum ki ve biliyorum ki binlerce Dersimli insanin kafasindaki sorulardir bunlar.

  10. Kenan Genc

    09/11/2011 at 09:18

    Siz ekmeğinin peşindeki insanları öldürmeye devam edin bakalım. Yazık günah değil mi? Bu şekilde mi devrim yapacaksınız? 3-5 kişi dağda bayırda boş boş gezerek, kendi insanını katlederek devrim yapacaksa, olmaz olsun böyle devrim. YAZIKLAR OLSUN, cahiller sürüsü… Sizin yapacağınız devrim yerin dibine batsın.

  11. sevtap

    02/02/2012 at 06:36

    VELI SARISALTIK NEDEN ÖLDÜRÜLDÜ?

    Basinda yer alan “Ekmegi Için Ekmek Tasidi, Öldürüldü…” basligi altindaki haberlerle onu tanidik.
    Tunceli’de karakola ekmek tasirken geçtigimiz Ekim ayinda öldürülen Veli Sarisaltik, ekmek parasi için bu isi yapiyordu. Babasi intihar ettigi için yillardir yasli annesi ve kizkardesine bakiyordu… Sarisaltik geride yürekleri sizlatan bu yasam öyküsü ile aramizdan ayrildi.
    Taniyanlari onun için, “Yoksuldu, garibandi Veli. Ama kimseye en ufak bir zarari olmazdi” diyor. Veli, yokluk, yoksulluk içinde büyüdü, 17 yasindayken babasini kaybetmesi ile geçim derdini omuzlamaya çalisti .
    O günden sonra ne is bulduysa yapti. Ve basina ormanda o kursun sikilana kadar hayatla mücadelesini yilmadan sürdürdü.
    MKP’nin cenazesine sahip çikmasi ve ölümüyle ilgili yayin organlarinda TİKKO mensuplarini suçlamasi ile vahset degisik bir boyut kazandi.
    Olayin MKP ile TKP/M-L’nin yeniden bir çati altinda birlesme çabalarinin devam ettigi zamana denk gelmesi ise kafalarda istifham bulutlarinin olusmasina neden oldu.
    Görülüyor ki, zavalli Veli Sarisaltik bir çikar çatismasi ortasinda kalarak, hayatini kaybetti.
    Sarisaltik’in ölümüyle birlikte MKP ile TKP/M-L’nin birlesmesini engellemeye çalisan (PKK’nin?) karanlik elleri mi var sorusu akla geliyor(!).

  12. dersimcemo

    07/02/2012 at 23:02

    Veli sarısaltuk un TİKKO tarafından cezalandırıldıgına kesinlikle inanmıyorum ve mantıklı gelmiyor..bu kisinin cenazesine MKP sahip cıktı..ve sevtap arkadasımızın dedigi gbi MKP İLE TKP/M-L nin birleşmesini engellemeye calisan PKK nin silahlı gücü HPG nin yaptıgını düsünüyorm

  13. sinan

    08/02/2012 at 15:07

    sevtap arkadaş yorumu yazarken ne kullandın yaw cok merak ettım.saçmalık diz boyuu..

  14. çığlık

    07/03/2012 at 00:03

    sözün bittiği, nutkun tutulduğu yer…
    inanılır gibi değil kontrgerilla tarzı bu kadar mı sirayet eder devrimci örgütlere. Ben de devrimciyim ve de tikkocu. Ama utançtan kahroldum Veli Sarısaltıkın ölümle cezalandırılması karşısında. Dersim halkıya var olmuş partizan yüz karası bir ilke imza atarak, gariban ve yetim bir dersimli işçiyi katlediyor. Eminim Kaypakkaya bile mezarında bu benim örgütüm olamaz diye feryad ediyodur. Tek kelimeyle yazıklar olsun…

  15. çığlık

    07/03/2012 at 00:11

    bu cinayetin emrini veren gerilla komutanı sorgulanmalıdır. Devrimcilerin en bayağısı bile ‘karakola ekmek taşıma’ bahanesini işbirlikçiliğe neden yapıp bir işçiyi öldürmez. Eylemi tikko resmi olarak üstlendiğine göre, eylem emrini veren komutan şaibe altındadır. Sorgulanmalıdır. Kanımca bu kişi, görevi kitlelerle devrimci örgütlerin arasına mesafe koymaya çalışan bir devlet ajanıdır.

  16. sezai balcı

    30/09/2012 at 12:17

    aferin örgütçüleri böyle sorgulayın

    • kamer

      19/10/2012 at 20:35

      yaw bunlar insana saygısız,sorgu morgu anlamaz.büyük küçük tanımaz.eşkiyalar

  17. hasan

    15/10/2012 at 11:52

    yazıklar olsun size nerde o eski tikkocular şimdikiler hep soytarı anasına babasına hayırı olmayan bu insanlar şimdi gidiyorlar dersimde masun insanları ajan diye vuruyorlar oysa o insanlar sizden daha iyi devriciler

  18. zeynel abidin

    17/10/2012 at 09:15

    ADAM EKMEK PARASINI ÇIKARMAK İÇİN EKMEK GÖTÜRMÜŞ VE İNFAZ EDİLMİŞ VELİ SARISALTIK GARİBAN DERSİM HALKINDAN BİR VATANDAŞ DÜŞÜNSENİZE SADECE ASKERİYEYE EKMEK VE GIDA ULAŞIMI SAĞLAYAN ONLARCA İNSANDAN BİRİDİR VELİ SARISALTIĞIN AİLESİ GÜVENLİK GÜÇLERİNE HABER VERMEDİĞİ YAZIYOR DEVRİM ADINA KURULMUŞ BU SAÇMA SAPAN ÖRGÜTLER DİYER ONLARCA İNSAN KADAR MADDİ DURUMU VE ARKASINDA KİMSE OLMADIĞINDAN İNFAZ EDİLDİ BUARADA ASKERİYEYE MALZEME TAŞIYAN 17 KİŞİ KAÇIRILIP TEKRAR SALI VERİLDİ BUNDAN GÜVENLİK GÜCLERİ DAHİ HABERDAR EDİLMEDİĞİ BİLİNİYOR SONUÇ SALIVERİLENLERİN DAYISI,BABASI,ARKASI KISACASI PARASI VARDI SERBEST BIRAKILDI DEVRİME BAKIN ÇIKARLARIN DEVRİNDE DEVRİMCİLİK

  19. Gülsen

    18/10/2012 at 21:01

    ‘minareyi çalan kılıfını da uydurur’
    Gecmiste de böyle bir emekciyi öldürüp üstelik köylülerin bu infazi onayladigini gazetelerinde yazmistilar. Ben orda olmasaydim nerdeyse yazilan seneryoya inanicaktim. Sizi vijdaninizla bas basa birakiyorum…

  20. Tikko Bozo Yesil

    19/10/2012 at 20:02

    Yüce Tikko cu yigitler bugüne kadar öldürülenlerin kac tanesi Tuncelli degil?
    ?
    Devlet in yapamadigini Devlet icin yapip bu Tuncelli insanlari ödürmek ile iyi iś yapiyorsunuz tebrik ederim.
    Sizin büyük Yesil ve Bozo gibi asi yigitlerinizin yarim birakdigi isi bitiriyorsunuz kutlarim sizi.
    Sizi kontrol eden ve emir veren devlet birimlerimiz gerecekden baśarili sonuc aliyor.
    Yanliz cok az Tuncelli vurmak ile gayet yavas calisiyorsunuz basda tüm isci ve emekciler ile devam edin devrime az kaldi!

    Baśarilarinizin devamini dilerim

    Saygilarim ile gercek Tikko cu

  21. kamer

    19/10/2012 at 20:33

    devlet bir taraftan,örgütler bir taraftan dersimin içine ettiniz.ekmek taşıyan adamdan ne istediniz eşkiya bile yapmaz bunu.öldürdüğünüz insan insan.siz insanmısınız be.çakma devrimciler.anca garibanları kafasına sıkıp devirirsiniz.

  22. Hasan Dersim

    26/10/2012 at 02:41

    Sevtap ve sevtapin yorumuna katilan dersimcemo,siz haberi okumadan önce ne ictiniz?..Fantezi yapmayi birakin haberi dogru dürüst okuyun önce ama lütfen hic bir sey icmeden okuyun haberi:)..HPG degil TKP/Ml infazi üstlenmis..ve MKP cenazeyi sahiplenmis cünkü haksiz bir infaz yapilmis..bu HPG saplantisindan da vazgecin ,eger devrim olacaksa gecmisimizde bu yolda yitirdigimiz dedelerimiz ve pirlerimizin mezarinda rahat uyumasini saglayacak tek güc yine HPG dir..eksikleride olsa onlarin emeklerini ve fedakarliklarini görmezden gelmeyin.türk irkcilariin agizlariyla yorum yapmayin..Türk solunu elestirmek haddim degil,cok degerli insanlar tarih yazdilar ve gittiler..ama maalesef hepsi oydu umudum yok sahsen artik..avrupada 5000 kisilik geceler yapmak esas belirgin nokta olan gerilla hareketine faydasi yok..bireysel olmak yada örgüt icinde narsist yasamak örnekte oldugu gibi partizani böldü..bölünen örgütün gücü zaten cok cok zayifti iyice zayifladi..onun icin diyorumki hic ayrintiya girmeden Devrim olacaksa bu hpg ile gelir..hpg yapamiyorsa demektir devrim felan olmaz artik..saygilarimla..

  23. dersimcemo

    03/12/2012 at 16:28

    hasan dersim: hpg ile gerceklesecek devrim öylemi..gülüyorum sadece.bir şey icmemize gerek yok sen yeteri kadar almıssın alacagını.kafan sulanmıs birader k.bakma

  24. VEYSEL

    19/06/2013 at 22:56

    istanbul gazi mahallesinde ismail bozkurt isimli arkadaşımı öldürerek 2 yıl sonra üstlenip yalnışlıkla eşgal benzerliğinden öldürülmüştür tüm halkımızdan özür dileriz diyenlerde aynı kişilerdi…bir işbirlikçi haini 19 yıl takip et 19 yıl sonra git yalnış kişiyi vur..ve 2 sene bunu üstlenme gayri ciddi bir örgüt…

  25. Hardo Şên

    21/06/2013 at 20:21

    Sayın Prof. Baskın ORANın Gezi Parkı olaylarıylan ilgili bu cümlesi çok önemlidir, aşağdaki bu cümle yıllardır Dersimde süren devrim ve devrim benzeri eylemlerin arka perdelerine de ışık tutmaktadır:

    Prof. B. Oran,
    Akil Adam, Kaynak: Akşam.com.tr
    Tarih: 19.06.2013
    “Polisin ve jandarmanın yanı sıra, “polise yardımcı” eli sopalı ve bıçaklı milisler çeşitli şehir sokaklarına salındı.”

    Taksim Gezi Parkı eylemlerinde gördüğümüz ve sosyal medyalarda takip ettiğimiz olaylar, Dersimde de yıllardır gençleri bitiren, çeşitli Politik gruplara ayırarak bitiren, yaşamı felç eden bu olayların arkasındaki güçleri tahmin etmemize de ışık tutuyor. Dersimdeki olayların arkasında açık, yarı açık, gizle ve perde arkalarındaki bu güçlerin varlığını hep tahmin etmiştik.

  26. Hardo Şên

    21/06/2013 at 20:43

    (Not 2)
    Sayın Prof. Baskın ORANın Gezi Parkı olaylarıylan ilgili bu cümlesi çok önemlidir, aşağdaki bu cümle yıllardır Dersimde süren devrim ve devrim benzeri eylemlerin arka perdelerine de ışık tutmaktadır:

    Prof. B. Oran, Akil Adam, Kaynak: Akşam.com.tr
    Tarih: 19.06.2013
    “…. Polisin ve jandarmanın yanı sıra, “polise yardımcı” eli sopalı ve bıçaklı milisler çeşitli şehir sokaklarına salındı.”

    Taksim Gezi Parkı eylemlerinde gördüğümüz ve sosyal medyalarda takip ettiğimiz olaylar, Dersimde de yıllardır gençleri bitiren, çeşitli Politik gruplara ayırarak bitiren, Dersimde yaşamı felç eden bu olayların arkasındaki güçleri tahmin etmemize de ışık tutuyor.
    Dersimdeki olayların arkasında perde arkalarındaki bu güçlerin varlığını hep tahmin etmiştik. Yaşlılarımız aynı şeyi söylüyorlardı biz inanmıyorduk.

    Gezi Parkında İstanbul gençliği bu perde arkalarındaki güçlerin, provakörlerin varlığını ilk günde sezdi ve buna göre dikkat etti.

  27. Gurbet

    21/06/2013 at 21:20

    TUZAKLARIN, BOL ÖLÜMLERIN VE BOL ÖRGÜTLERİN
    DİYARI DERSİM (Tunceli)

    Basından bir örnek
    Kaynak: Radikal gazetesi
    Haber: İSMAİL SAYMAZ – ismail.saymaz@radikal.com.tr / Arşivi
    Tarih: 07.01.2013

    Bu Haberden bazı bölümler:

    Ahmet Kerim Gültekin, Dersim kökenli
    bir Etnologun tutuklanmasın üzerine (Gültekin’in, İşçi Partisi Genel Sekreterliği’ni yürüten babası Mehmet Bedri Gültekin ise Ergenekon Davası kapsamında tutuklu olarak yargılanıyor.)

    Kaynak:
    Haber: İSMAİL SAYMAZ – ismail.saymaz@radikal.com.tr / Arşivi
    Tarih: 07.01.2013

    İSTANBUL – Ankara Üniversitesi’nde (AÜ) ‘İnsanlık ve Kültür’ üzerine dersler veren, “Tunceli’de Sünni Olmak” adlı bir kitap yazan, Türkiye ’nin gelecek vaat eden genç etnologlarından Dr. Ahmet Kerim Gültekin, yasadışı Maoist Komünist Partisi (MKP) yöneticisi ve üyesi olduğu iddiasıyla iki aydır tutuklu bulunuyor. Dr. Gültekin’e yöneltilen suçlamalar ve kanıtlar arasında, üyesi olduğu yasal derneğe yaptığı aidat ödemelerinin faturaları, dernek flamasıyla katıldığı bir eylem, Tunceli seyahati ve bilgisayar ortamında yazıldığı iddia edilen, MKP üyelik başvurusu yer alıyor. Gültekin’in, aynı derneğe üye olan sevgilisiyle yaptığı telefon görüşmeleri de ‘örgütsel ilişki’ sayıldı. Gültekin’in hocalığını yapan Prof. Dr. Tayfun Atay, öğrencisi için, “İsmail Beşikçi’nin zamanında yaptığı çalışmalardan sonra, Türkiye’de etnolojik anlamda aynı değer ve saygınlıktaki çalışmalara imza attı. Kerim’in suç işlediğini düşünmüyorum. Akademik anlamda evladımı kaybetmiş gibi hissediyorum” diyor.

    “ÖRGÜTE BAŞVURU FORMU”

    Ankara Savcılığı’nın geçen yıl 13 Kasım’da MKP’ye yönelik operasyonu kapsamında 58 kişi gözaltına alındı. Bunlardan 13’ü tutuklanarak cezaevine kondu. İçlerinde, uluslararası bir şirketin petrol arama ekibinde yer alan Dr. Ahmet Kerim Gültekin de yer alıyordu. Diyarbakır’da gözaltına alınan Gültekin’e, savcılıkta, örgüt yöneticiliği suçlaması yöneltildi. Sorguda, kanıt olarak, Gültekin’in yasal faaliyet yürüten Demokratik Haklar Derneği (DHD) üyesi olması ve ödediği aidatların faturaları gösterildi. Ankara’da 8 Ekim 2012’de yapılan KESK eylemine DHD flamasıyla katılmak, 14 Ekim 2011’de Tunceli’ye seyahat etmek ve 3-4 Aralık 2011’de gerçekleştirilen Devrimci Halkçı Yerel Yönetimler Sempozyumu’na katılmak da diğer suçlamalar arasındaydı. Gültekin, sorgusunda, “Tunceliliyim. Yılda en az üç kez akraba ziyaretine giderim. Ankara’da sempozyum yapılmıştı. Sempozyumdan önce Tunceli’ye giderek, belediye başkanları ve yerel yöneticilerle görüştüm. Dönüşte sempozyuma katıldım” dedi. Aynı derneğe üye olan kız arkadaşı Zelal Karataş ile yaptığı telefon görüşmeleri de ‘örgütsel irtibat’ sayıldı.
    Ankara Terörle Mücadele Şubesi’nde de, bilgisayar ortamında yazılmış, özgeçmiş bilgisini içeren, MKP’ye üyelik başvurusu formunun Gültekin’e ait olduğu ileri sürüldü. Ayrıca DHD’deki aramada bulunan, Gültekin’e ait beş adet aidat makbuzu da ‘kanıt’ olarak eklendi. Gültekin, başvuru formunu reddederken, makbuzların kendisine ait olduğunu ifade etti. Gültekin halen Sincan F Tipi Cezaevi’nde tutuklu bulunuyor.

    PROF. ATAY: YASAL DERNEKLERE İZİN VERİLEREK TUZAK MI KURULUYOR?

    Radikal yazarı ve ODTÜ Sosyoloji Bölümü’nden Prof. Dr. Tayfun Atay, öğrencisi Gültekin için, “Bu memlekette, diyebilirim ki, İsmail Beşikçi’nin zamanında yaptığı çalışmalardan sonra, Türkiye’de etnolojik anlamda aynı değer ve saygınlıktaki çalışmalara imza attı” diyor.
    Atay, öğrencisi için şunları söylüyor:
    “Kürt Aleviliği kültürel etnik anlamda ötekilik teşkil eder. Kerim, Tunceli’de Sünni kimliğiyle var olan Kürtleri ele alarak dünyada da çok ender yapılan, ötekinin ötekisi, etniklik içinde etniklik diyebileceğimiz bir çalışma gerçekleştirdi. Akademik anlamda çok umut bağladığım bir öğrencimdir. Şu anki durumu bana ızdırap veriyor. Avukatıyla görüştüm. Dişe dokunur bir delil yok. Örgüt üyeliğiyle suçlanıyor. Bir dijital belge varmış. Bu belge imzasız. Yasal dernekte bulunmuş. Sonra da dernek üyelerini gizli örgütle ilişkide diye gözaltına aldılar. O zaman niçin kurulmasına izni verdiniz? İnsanlara tuzak mı kuruluyor? Acaba kimler bu dernekte faaliyet gösterecek, bir bakalım mı deniyor? Tüyler ürpertici. Kerim’in suç işlediğini, gizli örgütte olduğunu düşünmüyorum. Akademik anlamda, evladımı kaybetmiş gibi hissediyorum.”

    Haberden alıntı:

    Prof. ATAY´ın bu cümlelerini bir daha tekrarlayalım:

    “…. Sonra da dernek üyelerini gizli örgütle ilişkide diye gözaltına aldılar.
    O zaman niçin kurulmasına izni verdiniz?
    İnsanlara tuzak mı kuruluyor?

    Acaba kimler bu dernekte faaliyet gösterecek, bir bakalım mı deniyor?
    Tüyler ürpertici. Kerim’in suç işlediğini, gizli örgütte olduğunu düşünmüyorum. Akademik anlamda, evladımı kaybetmiş gibi hissediyorum.”

    Kaynak:
    Haber: İSMAİL SAYMAZ – ismail.saymaz@radikal.com.tr / Arşivi
    Tarih: 07.01.2013

  28. özgür

    01/07/2013 at 14:39

    tam kontra hareket.içinde temiz yürekli insanlar var tabiki fakat bunlar gerçekten merkezlerini sorgulamali.eyleme gelince eğer biryerde devrim ihtiyaci varsa ve sen o yüzden o halk için silaha sarilmissan demekki o halk zaten dusurulmustur zaten egemenlerle onun duzeniyle yaşıyordur ve sen o yuzden devrimci görev ustlenmissin.kisileri vurabilirsin çok kolay hepimiz bu duzenle işbirliği icindeyiz elinde silah o garibani vuranda aslında isbirlikci çünkü silahı aldığı para içtiği sigara giydiği elbise vs hepsinin geliri sermayederlere gidiyor.demekki insan vurarak değil zaten dusurulmus düzenle içli dişli olmuş halkı insanı yeniden inşa ederek kazanacaksin devrimi uğruna dağa ciktigin insanlari vurarak değil onları kazanarak yapacaksin.tabi bütün bu kazanimlari yapabilmek için önce kendini kazanmalisin öyle dağda silahsorluk yapıp bir garibani vurmakla değil .önce yasamini disipline edeceksin önce ruhunu ozgurlestireceksin asker olmayi bileceksin dağda kadinsiz yasamayi ogreneceksin yoldasinla sadece devrim için nefes alıp vereceksin.yani kısaca önce kendin adam olacaksin.varsa yüreğin dersimden çıkıp başka alanlarda geliştir savaşı öyle on yıl yat iki silahlı adam bir araya gelincede asiret intikami git bir garibani vur böyle devrim olmaz

  29. Yusuf

    02/07/2013 at 19:59

    Bir Dersimli olarak bir kac cümleyle Dersim de yasanan özellikle son yarim asirdir ideolojik sol görünümlü marjinal gruplarin Dersim halkini gerek etnik gerek inancsal boyutta müthis bir yozlasmanin icerisine soktuklari asikardir.Oysa hayata sol degerler üzerinden bakmak,paylasmak ,rizalik,yetmisiki millete ayni nazarda bakmak,Tanriyi insan merkezli kilmak,insani en yüce varlik saymak Aleviligin yasam tarzinda var zaten.Bugün bakiyorum gecmisinde farkli sol örgütlerin icerisinde yer almis Dersimlilerin Kimliklerini inkar etmeleri bir kenarda dursun Inanclarindada müthis takkiye anlayisi ön plana cikmis .Dersimdeki Cemevi minaresiz cami gibi hizmet veriyor muharrem ayinda iftarlar cesitli hutbelerin okunmasi v.s.
    Demem suki Dersimliler kendi davalarina sahip ciksinlar.
    Cemevinde Kirmancki Cemler yapilsin veya ortak dillerde yapilsin Insanlarimiz Cemevine üye olsunlar.Cemevine yakisir bir dede getirilsin.Dersim dili ittikat dilidir yok olmadan sahip cikilsin.

    Birakin Türkleri savunmayi onlar büyük ulustur kendilerini savunurlar.

    Ask ile

  30. M.Taştutar

    10/11/2013 at 21:45

    (Bir Dersimli olarak ne olursan ol, hangi tarafda olusan ol hep korku altındasın)

    Dersim Türkiyenin en zavallı ve en sahıpsiz şehridir.
    Bu Politika, bu faaliyet alanlari Dersim için kurulmuş TUZAKLARDIR.
    Bu gruplara akan Dersimliler er olsun geç olsun harcanılıyorlar. Hapislerde cürüyorlar.

    Açlık grevlerinde SAKAT kalıyorlar.

    Bu gruplara akan Dersimliler ya ölüyor yada öldürüyorlar.

    Bu grupa akan Dersimililer, Dersimilere(içine girdikleri korkudan dolayı) çok kötü baskılar yapıyorlar. Bunlar, bu amaçlan çok iyi kullanılıyorlar. Kullanıldıktan sonra sıra kendilerine geliyor, sonra kendileri tehdit altına giriyor. Bir Dersimli olarak hangi tarafda olursa olsunlar KORKU içindeler!
    Bu bir şeytan çemberiridir!

    DERSİMDE politika korkuyla başlıyor. Korku Dersime hakim. Korku bu gruba giren herkesin içine hakim. Bu politik mesele korkuylan başlıyor, korkuylan sürüyor ve korku içinde devam ediyor. Bir türlü bitmiyor. Bu yüzden derin bir tuzaktır. Bir şeytan çemberidir. Bir kördüğümdür!

    Bu poltik grup içinde yer alan her Dersimli korku içindedir.
    Aynı zamanda politik bir grup içinde olmayan bir Dersimli de sürekli KORKU içinde. Dersime korku hakimdir!

    Bu durum, Dersimi bitime projesidir.
    Bu durum Dersimle oynama projesidir.
    Bu durum, bir kedinin yakaladığı FAREYLEN oynama halidir.

    DERSİM hergün ölüyor. Dersimin gücü 1938den beri yoktur.
    Dersim bir rüya, bir hayal içindedir, Dersim hayal görmektedir ve kendi kendini kandırmaktadır.
    VE bu yüzden Dersim içine düştüğü bu TUZAKLARI göremez! Dersim kördür. DERSİM KÖRDÜR!
    Dersim bitmiştir. ZAZACA ölmüştür!
    Alevilik tehdit altındadır!
    Doğa tehdit altındadır!

    Daha neyin kavgası veriliyor ki?

  31. papucumum devrimcileri

    24/11/2013 at 07:18

    Dersimin köylerinin bomboş bir viraneye dönüşmesine bu papucumun devrimcilerinin payı çok büyük. Bunlar 40 yıllık dava arkadaşlarını bile işbirlikçi hain diye cezalandırırlar. Ya sizi kim halk adına görevlendirdi. Halk adına silaha sarılmışlarmış. Gençlerimizi harcadınız kültürümüzü yozlaştırdınız. Dinimizi yok ettiniz.Hepiniz ama hepiniz bizi rahat bırakın gidin devriminizi dersim dışında yapın. Alın o maonuzu vs nizi Şehrimden defolun !

  32. mehmet

    19/03/2015 at 20:12

    Yiyorsa gitsinler bu cinayetlerini başka yede işlesin piçler. Ekmek taşımak mı suçu. Ne olursa olsun bizim insanlarımızı öldüren bu piçlerin mezarına işerim. Şerefsiz oruspu çocukları. Dersimi zindan ettiler bu kuyrukçu derin devlet piçleri…

Leave a Reply

Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

20 + ten =

More in Dersim

To Top